8.3.10

Juan Roch es mi ídolo...

Me lo encontré en la puerta del edificio de LV y entramos juntos. Fuimos los primeros en llegar a la reunión. Me dijo que había venido de Suiza en coche. Hace más de 20 años que vive allí. Si en el vídeo no le había encontrado la gracia, en persona me pareció un tipo espontáneo, sanote, sincero, buena gente. Pero, por lo visto, en la vida no basta con estas virtudes. Esto es una selva. Por eso me duele que vaya el último en las votaciones (3%) y que, como confiesa en su web, haya tirado la toalla:
"Por el momento lo veo muy chungo, agradezco a todos los que me han votado de todo corazon, pero por si acaso ya me estoy aprendiendo de memoria la cancion del video adjunto a la derecha ADIOS ADIOS isla de pascua. Creo que el unico eclipse que voy a contemplar es el octopussy. saludos a todos. juan"
Me sabe mal, porque hace unas fotos magníficas. Lo que pasa es que, como en Suiza se trabaja, el pobre no habrá podido estar todo el día votándose como un poseso. Seguro que más de un@ (y no enlazo a nadie) ha estado votando desde el trabajo... Este país no tiene arreglo.

[Al hilo de lo que comentaba ayer, se me ocurre que podríamos instaurar la figura del "votante a sueldo", o mejor "a destajo", personas en las que delegaríamos la farragosa actividad de darle al ratón repetidamente. No está nada mal inventar nuevos puestos de trabajo en esta época de crisis.]

Respecto a Juan, hasta yo le he dado un voto, más simbólico que otra cosa, un "voto solidario". A lo mejor, al final, lo salva el jurado y podemos seguir gozando más tiempo de su compañía. Quedan muchos días hasta el domingo. Y hasta el 12 de mayo no te digo.

Aquí está todo nevado....

Te mando, Juan, un abrazo, y que la lucha no nos nuble los sentidos. Ah, y gracias por tus piropos, del todo merecidos.

Continuará...

7 comments:

  1. Xevi9.3.10

    Toni, no et deixis el dit votant. Per uns 100 dòlars pots contractar a un programador "freelance" com aquest senyor:

    http://www.freelancer.com/projects/Perl-CGI-C-C/Auto-Vote-Bot-Program.html

    (o d'altres que hi ha al mercat) que et facin un programa de votació automàtica. Com en el cas de l'enllaç que et passo, el sistema de votació de La Vanguardia és de pa sucat amb oli i no té ni un sistema de "Captcha" per filtrar el vot (http://ca.wikipedia.org/wiki/Test_de_CAPTCHA), com els comentaris del teu blog. De fet, si pagues bé potser te'l faig jo i tot :-)

    Ah, si vols pots votar-me a mi també, vaig tercer pel final :-P

    ReplyDelete
  2. Coneixia el tema, però tampoc volia ser TAN explícit. Bé, de fet l'he esmentat subliminalment aquí.

    Ja veus quina misèria... i se suposa que LV és un gran diari, potser el més important de casa nostra... (ara ja parlo massa)...

    La cosa està més que clara. ¿Vols que et digui qui guanyarà? Estigues atent al proper post...

    ReplyDelete
  3. Anonymous9.3.10

    Home, pensa que la inversió és prou rentable: per 100$ aconsegueixes un viatge que costa 4.250€.

    ReplyDelete
  4. Anonymous9.3.10

    Yo no creo que ninguna de las Saras esté haciendo nada así. Ni es rentable, porque la ultima palabra la tiene el jurado ni creo que ninguno de los 10 finalistas sea ese tipo de persona. Tambien van a subcontratar la retransmision, el blog y todas las pruebas? Vamos a tener un poco de fé en las personas... por favor...
    Todos parecen buena gente y unos nos gustan más que otros por diferentes motivos. Uno es más.... otro más.... y cada uno cree que le gustará más lo que le cuente y como lo cuente y le vota y ya. Y el jurado decidirá, que para eso están. ¡Que gane el mejor!

    ReplyDelete
  5. Hola Toni,

    En altres circumstàncies et feia el robot a la meitat de preu... però és que recolzo a en Jaume: no saps les ganes que tenim d'enviar-lo un parell de setmanetes a l'altra punta del món!!! :P

    Sobre aquest tema... sincerament no crec que ningú estigui (per ara) utilitzant robots. Si vols et faig un anàlisi dels números d'en Jaume. 13% de 8200 vots ~ 1100 vots. Comptant que, sense esforçar-se massa, un pot votar entre 12 i 15 cops al dia (jo ho faig i no hi dedico més de 10 mins en total) amb uns 20 amics que hagin votat durant quatre dies a aquest ritme ja hi arribes!!! No sembla una proesa tant èpica...

    A mes, aquesta prova està clarament pensada per avaluar la xarxa social dels participants. Nosaltres (casualitat) ens dediquem a l'estudi de xarxes (entre d'altres coses) i et puc assegurar que de moment hem fet un ús mínim de la capacitat d'establir contactes amb votants potencials del nostre entorn.

    Torno als robots, per acabar. Et puc confirmar que en d'altres entorns hem fet us massiu de robots per a denunciar la fragilitat dels sistemes d'interacció social a internet (en aquest cas, l'exemple és un joc de temàtica militar). Competir amb aquests recursos no té cap tipus de gràcia i posaria en serioses dificultats la redacció de La Vanguardia Digital. Em consta que en Jaume ha prohibit explícitament crear robots que el votin a ell i et puc assegurar que, fins on jo sé, ningú ha intentat cap actuació d'aquesta índole.

    ReplyDelete
  6. Hola, Joan!

    Els càlculs que fas són plenament acceptables, i estic d'acord amb tu en el que dius al teu comentari. Val a dir que en Jaume i servidor (modèstia apart) som els que controlem més el 2.0 i les xarxes socials, on jo tampoc he volgut incidir massa perquè ja saps que aleshores esdevens un trollero spamero pesat. Si es tracta d'aconseguir vots fins al final, ja veurem qui guanya. A mi no em sembla adient basar el concurs en això. Diguem que és molt injust, malgrat a mi (i a en Jaume) ens beneficiï.

    ReplyDelete
  7. Hola Joan i Toni,

    a mi tampoc em sembla adient basar el concurs en això. Si em vaig apuntar va ser pensant en competir per fer un vídeo, no per competir en xarxes socials a Internet. Però un cop a dins toca espabilar-se...

    Estic parcialment d'acord amb el Joan; no sembla que ningú hagi fet un bombardeig massiu amb robots, però si aquestes coses es fan amb inteligència, no es tracta de votar massivament, sinó el punt just per passar per davant dels altres. Això si, al nivell de vots que hi ha (uns pocs milers) uns quants amics amb paciència substitueixen perfectament a un robot.

    ReplyDelete

 
Free counter and web stats